Bijuteriile, accesorii de lux – o carte de vizita

Daca la inceput, bijuteriile erau folosite doar pentru imbinarea tesaturilor, fiind confectionate din materiale naturale (oase de animale, pietre, lemn), cu timpul, ele au capatat o functie pur decorativa si materialele folosite s-au diversificat.
Rolul lor era de a defini statutul social al unei persoane, opulenta fiind cea care ridica purtatorul in ochii celorlalti. Femeile sunt cele care prefera sa investeasca in bijuterii de lux mai mult de­cat barbatii, desi exista multi cumparatori de bijuterii reprezentanti ai sexului puternic.

Achizitionarea bijuteriilor

Astazi bijuteriile reprezinta in zilele noastre un accesoriu necesar, care intregesc sau transforma in totalitate o tinuta. In urma unui studiu realizat in America pe un esantion de 2.746 de femei, 16% au marturisit ca si-au planificat sa-si ia bijuterii in urmatoarele sase luni. 78% martu­risesc ca fac asta atunci cand vad ceva ce le place, si mai mult de jumatate au relatat ca isi vor cum­para bijuterii pentru ziua de nastere sau pentru a celebra un eveniment. In con­ditiile in care shoppingul este folosit de multe ori de doamne ca si terapie, vanzarile de accesorii de lux sunt in continua crestere. In America, de exemplu, se in­caseaza anual 59,4 miliarde de do­lari numai din vanzarea de bijuterii de lux.

De asemenea, sunt persoane care prefera sa faca o astfel de investitie ca si cadou de sarbatori sau pentru alte eveni­mente speciale, cum ar fi inelul de logodna, o investitie de durata, care merita efortul finan­ciar. La fel de generosi ne simtim si in preajma unor sarbatori, cum ar fi Craciunul, cand ne dorim sa facem cuiva drag o bucu­rie sau sa ne facem chiar noua un cadou de sarbatori mai scump.
Tipurile de cumparatori de bijuterii

Conform federatiei Dia­mond - Gold, exista patru tipuri de cumparatori de bijuterii. O prima categorie o reprezinta investitorii, ­persoane care vad in cumpararea unei bijuterii o investitie cu un po­tential de crestere in timp. O a do­ua categorie este cea a elitistilor, persoane al caror sta­tut financiar le permite sa achizi­tioneze piese luxoase si elaborate. Din a treia categorie fac parte cumparatorii medii, cei care pre­fera sa investeasca in bijuterii rafi­nate, rare sau chiar in piese unicat, accesorii de lux care nu se devalorizeaza niciodata. Ultima categorie de cumparatori de bijuterii sunt cei de serie, care au suficient de multi bani ca sa-si poata permite sa achizitio­neze un numar considerabil de bi­juterii, nepunand insa mare pret pe ca­litatea sau pe valoarea artistica a acestora.

Bijuteria – oglinda a personalitatii

Ca si in privinta hainelor, preferinta unei persoane pentru bijuteriile de lux nu este o caracteristica innascuta, ci una dobandita, influentata la ran­dul ei de educatia persoanei res­pective, de mediul din care provi­ne, de situatia ei financiara si de temperament, acesta din urma de­terminand-o sa aleaga bijuterii care sa o reprezinte cel mai bine. Astfel, o persoana mai tempera­mentala, care doreste sa fie remar­cata cu orice pret, va prefera biju­teriile mari, opulente. O per­soana cu un stil sportiv va avea o bijuterie simpla, iar in cazul in care va dori neaparat sa iasa in evi­denta, va opta totusi pentru o biju­terie rafinata.
Sfaturi Info-Ghid :

De cele mai multe ori, o bijuterie poate reflecta personalita­tea omului care o poarta si poate spune o adevarata poveste despre ce fel de persoana este. Alegeti asadar bijuteriile care va reprezinta, evitand opulenta si mai ales kitschul.