Daca la inceput, bijuteriile erau folosite doar pentru imbinarea tesaturilor, fiind confectionate din materiale naturale (oase de animale, pietre, lemn), cu timpul, ele au capatat o functie pur decorativa si materialele folosite s-au diversificat.
Rolul lor era de a defini statutul social al unei persoane, opulenta fiind cea care ridica purtatorul in ochii celorlalti. Femeile sunt cele care prefera sa investeasca in bijuterii de lux mai mult decat barbatii, desi exista multi cumparatori de bijuterii reprezentanti ai sexului puternic.
Achizitionarea bijuteriilor
Astazi bijuteriile reprezinta in zilele noastre un accesoriu necesar, care intregesc sau transforma in totalitate o tinuta. In urma unui studiu realizat in America pe un esantion de 2.746 de femei, 16% au marturisit ca si-au planificat sa-si ia bijuterii in urmatoarele sase luni. 78% marturisesc ca fac asta atunci cand vad ceva ce le place, si mai mult de jumatate au relatat ca isi vor cumpara bijuterii pentru ziua de nastere sau pentru a celebra un eveniment. In conditiile in care shoppingul este folosit de multe ori de doamne ca si terapie, vanzarile de accesorii de lux sunt in continua crestere. In America, de exemplu, se incaseaza anual 59,4 miliarde de dolari numai din vanzarea de bijuterii de lux.
De asemenea, sunt persoane care prefera sa faca o astfel de investitie ca si cadou de sarbatori sau pentru alte evenimente speciale, cum ar fi inelul de logodna, o investitie de durata, care merita efortul financiar. La fel de generosi ne simtim si in preajma unor sarbatori, cum ar fi Craciunul, cand ne dorim sa facem cuiva drag o bucurie sau sa ne facem chiar noua un cadou de sarbatori mai scump.
Tipurile de cumparatori de bijuterii
Conform federatiei Diamond - Gold, exista patru tipuri de cumparatori de bijuterii. O prima categorie o reprezinta investitorii, persoane care vad in cumpararea unei bijuterii o investitie cu un potential de crestere in timp. O a doua categorie este cea a elitistilor, persoane al caror statut financiar le permite sa achizitioneze piese luxoase si elaborate. Din a treia categorie fac parte cumparatorii medii, cei care prefera sa investeasca in bijuterii rafinate, rare sau chiar in piese unicat, accesorii de lux care nu se devalorizeaza niciodata. Ultima categorie de cumparatori de bijuterii sunt cei de serie, care au suficient de multi bani ca sa-si poata permite sa achizitioneze un numar considerabil de bijuterii, nepunand insa mare pret pe calitatea sau pe valoarea artistica a acestora.
Bijuteria – oglinda a personalitatii
Ca si in privinta hainelor, preferinta unei persoane pentru bijuteriile de lux nu este o caracteristica innascuta, ci una dobandita, influentata la randul ei de educatia persoanei respective, de mediul din care provine, de situatia ei financiara si de temperament, acesta din urma determinand-o sa aleaga bijuterii care sa o reprezinte cel mai bine. Astfel, o persoana mai temperamentala, care doreste sa fie remarcata cu orice pret, va prefera bijuteriile mari, opulente. O persoana cu un stil sportiv va avea o bijuterie simpla, iar in cazul in care va dori neaparat sa iasa in evidenta, va opta totusi pentru o bijuterie rafinata.
Sfaturi Info-Ghid :
De cele mai multe ori, o bijuterie poate reflecta personalitatea omului care o poarta si poate spune o adevarata poveste despre ce fel de persoana este. Alegeti asadar bijuteriile care va reprezinta, evitand opulenta si mai ales kitschul.